If you intend to participate in a takaful plan marketed by bank representative/financial executive, you can enjoy these value-added services.

What services can you expect from bank representative/financial executive?

  1. Before you participate in a takaful plan

    Assist you in choosing the right takaful plan

    • Go through the Customer Fact Find Form (CFF) with you to understand your takaful needs, financial goals and risk appetite.
    • Recommend suitable takaful plan(s) after assessing your needs.

    Explain product features

    • Explain the plan features, benefits payable, exclusions, contributions and charges.
    • Provide Product Disclosure Sheet, to assist you in making informed decision and to facilitate product comparison.
  2. When you decide to participate in a takaful plan

    Assist you in completing the takaful application

    • Explain the importance of answering the questions in the proposal form fully and accurately.
    • Explain the importance of making a nomination and/or hibah to ensure benefits payable are received by your nominee or beneficiaries in the event of death.
    • Submit your takaful application for underwriting after you have signed the proposal form.

    Explain the certificate terms and conditions

    • Your takaful certificate will be delivered to you (by hand or via post) within 14 days.
    • Go through the certificate terms and conditions with you to ensure that this is the right takaful plan that you have participated in.
  3. During the term of the takaful plan

    Continuous certificate servicing

    • Assist in submitting your service requests to us e.g. certificate modifications, change of address and frequency of contributions payments.

    Assist you in making a Takaful Claim

    • Guide you through the standard procedures on how to file a takaful claim.

Customer Portal

Please visit myPortal at www.fwd.com.my for on-line access to your takaful certificate information. If you do not have access to myPortal, please call 1300 13 7988 or send email to contact.my@fwd.com to register for your access.

If you are not satisfied with the services of the bank’s representative/financial executive, or if you require additional support from us, you may contact us at:

Tel: 1300 13 7988

Fax: 603 2710 7800

Email: contact.my@fwd.com

Panduan Perkhidmatan untuk Pelanggan


Apakah Perkhidmatan yang anda harapkan dari wakil/eksekutif kewangan bank?

  1. Sebelum anda menyertai pelan takaful

    Membantu anda dalam memilih pelan takaful yang sesuai

    • Meneliti kandungan Borang Pencarian Fakta Pelanggan untuk memahami keperluan takaful, matlamat kewangan dan keperluan risiko anda.
    • Mencadangkan pelan takaful yang sesuai selepas menilai keperluan anda.

    Menerangkan ciri-ciri produk

    • Menerangkan ciri-ciri produk, manfaat yang perlu dibayar, pengecualian, caruman dan caj-caj.
    • Menyediakan Helaian Penerangan Produk, untuk membantu anda dalam membuat keputusan yang tepat dan untuk memudahkan perbandingan produk.
  2. Apabila anda membuat keputusan untuk menyertai pelan takaful

    Membantu anda dalam melengkapkan permohonan takaful

    • Menerangkan kepentingan menjawab soalan-soalan di dalam borang permohonan dengan lengkap dan tepat.
    • Menerangkan kepentingan membuat penamaan dan/atau hibah untuk memastikan manfaat yang perlu dibayar diterima oleh penama atau benefisiari anda sekiranya berlaku kematian.
    • Menghantar permohonan takaful anda kepada untuk pengunderaitan selepas anda menandatangani borang permohonan.

    Menerangkan terma-terma dan syarat-syarat sijil

    • Sijil takaful akan dihantar kepada anda dalam masa 14 hari.
    • Menerangkan syarat-syarat dan terma-terma sijil untuk memastikan bahawa ini adalah pelan Takaful yang sesuai yang telah disertai oleh anda.
  3. Semasa tempoh pelan takaful

    Perkhidmatan sijil yang berterusan

    • Membantu dalam mengemukakan permintaan perkhidmatan kepada kami pengubahsuaian sijil, pertukaran alamat dan kekerapan pembayaran caruman.

    Membantu anda dalam membuat tuntutan takaful

    • Membimbing anda melalui prosedur standard untuk membuat tuntutan Takaful.

Portal Pelanggan

Sila layari myPortal di www.fwd.com.my untuk akses atas talian bagi maklumat sijil takaful anda. Jika anda tidak memiliki akses kepada myPortal, sila hubungi 1300 13 7988 atau e-mel kami di contact.my@fwd.com.

Jika anda tidak berpuas hati dengan perkhidmatan wakil/eksekutif kewangan bank, atau memerlukan bantuan lanjut daripada kami, anda boleh menghubungi kami di:

Tel: 1300 13 7988

Fax: 603 2710 7800

Email: contact.my@fwd.com

Get in touch! Call Us 1300 13 7988